#CAT Per expressar el desig podem fer servir una forma personal en subjuntiu, introduïda per ‘que’. En francès, l’expressió del desig s’expressa igual que en català, però a la subordinada s’utilitza el present de subjuntiu i no pas l’imperfet de subjuntiu.

#FR Pour exprimer le souhait on peut employer une forme personnelle au subjonctif, introduite par « que » . _En français, l’expression du souhait est exprimée de la même façon qu’en catalan, mais on emploie le présent du subjonctif dans la subordonnée et non l’imparfait du subjonctif.

Exemples

CAT FR
Que passis un bon dia! Bonne journée !

Es pot dir de dues maneres diferents:

On peut l’exprimer de deux façons différentes :

CAT FR
Expressió d’una realitat en present d’indicatiu. + que + Present o perfet de subjuntiu. Espero que tinguis un bon dia.

Espero que hagis tingut un bon dia.
J'espère que tu passes une bonne journée. J'espère que tu as passé une bonne journée.
Expressió d’una realitat hipotètica en condicional. + que + imperfet de subjuntiu. M**’agradaria** que tinguessis un bon dia. J’aimerais que tu passes une bonne journée.